Om föreningen

Ängsnäs terrass är en av tre bostadsrättsföreningar som ligger i Ängsnäs glänta i Hörningsnäs, Huddinge. Inflyttning i de nybyggda husen påbörjades i oktober 2012.

Föreningen består av 16 lägenheter om 2-5 rum och kök (ca 46-115 kvm) fördelade på två hus i tre våningsplan. Samtliga lägenheter har en terrass eller uteplats i sydvästläge som vetter mot den grönskande parken. Det finns 19 stycken parkeringsplatser som tillhör bostadsrättsföreningen och som först och främst hyrs ut till medlemmarna. Två av parkeringarna har el-laddstolpe.

En av anledningarna till att trivas här är kombinationen modernt boende med naturen och sjön inpå knuten men ändå nära till centrum och kommunikationer samt de engagerade och trevliga medlemmarna i vår förening! Arkitektens vision för området tycker vi har uppfyllts:

Ambitionen är att låta platsens förutsättningar och speciella naturkaraktär synas i husens träfasader, småskaligheten och de arkitekturritade trädgårdarna.